Kisah rakyat

Ank de 8org, bila pergi maII semua org peIik tengok, pernah bbrpa kali adik2 sy guling2 ats lantai psar raya krana xdpt prmainan yg mereka mahukan.

Assalamualaikum semua. Pertamanya, terima kasih buat admin yang sudi menyiarkan tulisan saya. Sedikit pengenalan, saya Kak Long, 25 tahun. Saya ada 8 orang adik beradik, semua lelaki kecuali saya. Campur mak ayah saya kira 10 orang lah keluarga saya. Saya yang sulung. Adik2 saya umur lingkungan 24 hingga 10 tahun, jarak setahun dua. Ayah saya…

Kisah rakyat

Aku enggan brp0ligami jd aku nekad mncerraikn istri. Namun bila aku bukak kotak tu, trkejot dan terus mngalir airmata. Ak mnyesal sgt, maaf kan aku.

Aku masih ingat jelas peristiwa malam itu. Isteri mencedukkan nasi ke pinggan aku. Kami masing–masing tidak bersuara. Diam membisu seribu bahasa. Memang begitu. Dah tiga bulan suasananya begitu. Dingin. Tegang. Tapi hari itu, nampaknya lebih dingin dari biasanya. Hujan renyai–renyai menambahkan kedinginan. Dingin dalam dua hati. “Hari ni, hari last kita makan sama–sama.” Aku berhenti…

Kisah rakyat

Selepas nikah xsangka pecah tembelang suami, patut lah mak aku tak restu dr awal2 lagi. Rupenya mcm ni prangai dia.

Aku N. Dah berkahwin. Aku nak kongsi pengalaman aku berkahwin dengan seorang yang punya masa silam. Ya, aku berkahwin dengan seorang bekas banduan. Aku kenal dia masa kami kerja di tempat yang sama. Dan dia dah bagitahu awal – awal ‘siapa’ dia yang sebenarnya. Masa aku kenal dia, dia dah kembali ke pangkal jalan. Dalam…

Kisah rakyat

Jgn cerita semua benda pasal a1b famili kat suami, aku hanya mengiakan, tapi dlm hti masih ragu2 dgn pesanan mak.

Dulu masa mula mula kahwin, mak seringkali berpesan, “Jangan cerita semuanya pasal aiib keluarga pada suami, suami itu tiada pertalian drah dengan kita, yang kekal dengan kita selalu adalah mak ayah dan adik beradik kita. Kalau jadi apa apa dengan suami (pergduhan/ percerraian) keluarga saja lah akan ada dengan kita. Hanya keluarga saja yang akan…

Kisah rakyat

Kak ipar pemaIas tahap d1va. Nasib mnantu miiskin mcm aku dilyan mcm kuIi. Bila kami nekad keluar, mcm2 prubahan dan mreka mula dpt balasan.

Assalamualaikum, hi. Nama saya Nayra. Saya teruskan cerita tanpa mukadimah panjang berjela ya. Disebabkan dah lama simpan apa yang terbuku di hati, baik saya luahkan di sini sebagai pengajaran. Saya berumur 29 tahun, dah berkahwin selama 3 tahun. Apa yang saya nak ceritakan ini mengenai keluarga mertua saya. Suami saya anak ketiga daripada empat beradik.…

Kisah rakyat

Gembiranya aku bila kawen kali kedua dpt anak. Ak cerraikn bini prtama sbb dia mandol. Tp makin lama aku buntu pulak dgn bini ke dua ni.

Baru 3 bulan berkenalan, dia dah ajak saya kahwin sedangkan saya masih suami orang. Alangkah seronoknya saya akhirnya dapat anak masa umur 40 tahun. Rezeki kami murah sampai isteri mengandung anak ketiga dan ketika itu saya perasan ada seorang pegawai asyik call saya.. Assalamualaikum. Nak tanya apa pandangan dan pendapat mengenai rintihan yang saya akan…

Kisah rakyat

Umah mertua ada 3 adik ipar prmpuan tp aku jugak yg kena buat senua keje mcm bibik. Bila suami brsuara baru tebeliak mata smua.

Assalamualaikum semua. Kenalkan aku Nazirah, berusia 33 tahun. Sudah berkahwin tiga tahun yang lalu dan masih belum ada anak. Aku dengan suami tiada masalah. Kami pernah duduk di rumah Mentua selama 5 bulan sementara kumpul duit untuk duduk sendiri. Dalam tempoh tersebut, aku ibarat “bibik” di situ. Sampai nak basuh tangan pun kena sediakan besen…

Kisah rakyat

Mlm tu aku tak tahan lgi. Terus packing baju, naik motor menuju ke h0tel di bandar. Suami terkjut sbb tak sangka aku boleh buat.

Assalamualaikum WBT. Saya seorang isteri berumur 26 tahun & suami saya berumur 34 tahun. Saya berasal dari utara & suami berasal dari pantai timur. Kami baru berkahwin selama 5 bulan 9 hari. Ya perkahwinan kami masih terlalu awal. Kami bekerja di satu site di negeri yang terbesar di Malaysia. Kawasan tempat tinggal kami ini berada…

Kisah rakyat

Ayh mak slalu brtenggkar. 1 hr tu aku trlepas ckp buat mak terkejot, tp tak sangka mak ikut ape yg ak ckp smpai brjaya mngubah hidup kami.

Ada ibu bapa berpendapat anak–anak tidak perlu diberitahu tentang masalah orang tua mereka, kerana dikhuatiri mengganggu em0si dan fikiran mereka terutama kepada yang sedang belajar atau menghadapi peperiksaan takut pelajaran mereka terganggu. Tetapi daripada pengalaman saya sebagai anak satu masa dulu walaupun kini sudah kahwin, anak-anak mesti diberitahu masalah ibu bapa mereka supaya mereka tahu…