Uncategorized

Lps suami meningal, aku pnggil semua waris suami utk faraid. Tiba2 mak mrtua ckp ssuatu buat aku meraung. Ape lah nasib 2 org anak aku nanti.

Nama aku Milah (bukan nama sebenar) berumur 32 tahun. Suami aku telah meninggalkan aku pada penghujung November tahun 2019 bersama dengan dua orang puteri. Sorang berusia 7 tahun dan yang kecil berusia 4 tahun.Aku ingin berkongsi kisah ini kerana bagi aku ia sangat istimewa untuk pengajaran diri aku dan kita semua. Di akhir akhir ini…

Uncategorized

Dulu aku dibuanng ke rumah nenek. Skrg aku dah keje, boleh bg nenek 1k sbln, mak ayah trhegeh hegeh nak kat aku balik.

Assalamualaikum semua. Terdetik dihati nak mencoret kisah. Ini kisah hidup saya. Saya Maisara berumur 20 an. Berasal dari sebuah negeri di pantai timur. Bekerja dalam bidang perbankan di ibu kota. Ibu dan bapa saya telah bercerrai ketika saya berumur 10 tahun. Saya merupakan anak tunggal. Selepas bercerrai ibu keluar rumah dan berpindah ke utara. Saya…

Uncategorized

Mak ayah tolak keras cadangan nikah gntung, Akhirnya kami nekad buat ssuatu tanpa pngetahuan famili.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Salam.. Kebahagiaan itu Milik AIlah.. salam semua,sekadar ingin berkongsi cerita.diharap cerita saya dapat di jadikan teladan buat anak2 muda. Pada tahun 2011, ketika saya masih berada di universiti untuk menghabiskan degree saya, saya ada berkenalan dgn seorg lelaki (saya…

Uncategorized

Lps ibu tk izin nikah, Daud ditngkap khaIwat. Ibu trkjut sapa istri Daud sbenar. Mnyesal xsudah ibu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera anak anak semua. Ibu nak ceritakan satu kisah tentang ‘menantu hantu’ ibu. Terima kasih juga pada admin jika penulisan ibu ini disiarkan. Terima kasih juga kepada penulis (CPAmmy) yang sudi olah cerita ibu ini menjadi satu cerita yang tersusun. Terlebih dahulu ibu ingin kenalkan diri ibu kepada kalian semua. Usia ibu…

Uncategorized

Trjumpa duiit bribu dlm plastik tpi jln. Hti berbolak balik. Akhirnya ini yg aku buat.

Ucapan pertama kali pegang duiit dalam plastik.. “Ya Allah.. Duiit sapa yang jatuh ni?. Banyak ni, satu plastik penuh duiit rm100 dengan rm50”. Dalam HATI, dah mula bercampur baur. Ini bukan kali pertama jumpa duit beribu. Masa aku dalam tengah buat rumah sendiri dulu pun, pernah ujian macam ni aku dapat. Jumpa depan bank.. ALHAMDULILLAH,…

Uncategorized

Suami brgaji besar tp duiit habis kat kereta, bila aku nak mkn cheese kek dia kata mhal. Bila aku jtuh sakit dia bawa aku klinik 1malysia je.

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam admin, aku nak kongsi kisah manis hidup aku dengan korang. Cukup manis kalau dikenang semula. Aku seorang suri rumah sepenuh masa, jana duit…

Uncategorized

Di pksa mrangkak demi ssuap nasi. PeIik Istri hari2 hadap fon je. Aku mula syak. Bila tnya, istri tiba2 mnangis.

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum semua. Terima kasih admin sudi siarkan confession saya. Saya adalah suami yang mempunyai isteri seorang ustzah K4FA. Untuk makluman isteri saya adalah graduan UIA.…

Uncategorized

Mertua tiba2 mintak aku izinkan suami kawin lgi dan jngan tmbah anak. Bila balik,tgok suami tak sendukkan nasi. Aku trsentak.

Assalamualaikum semua. Nak menulis sebab hati ni rasa sebu je. Semuanya sebab semalam. Sakit hati. Bennci. Semua ada. Sedikit background. Suami aku, penyabar, workaholic, dan boleh bagi kerjasama jaga anak. Tukar p4mpers anak, bagi anak tido, even masa sama-sama WFH, dia boleh lagi meeting sambil tidurkan dua dua anak aku. Yang tak boleh bagi kerjasama,…

Uncategorized

Lps mndengar luahan mak, aku jd takut nak brmentua. Lps kawin, tk sangka ini yg brlaku.

Kebelakangan ni, banyak saya baca luahan di dalam ini berkenaan sikap dan perangai ibu mertua yang kej4m. Sebenarnya cerita cerita seperti ni mmberi gambaran dan persepsi yang buruk untuk pasangan yang baru nak berkahwin. Sebab saya sendiri pernah mengalami kerisauan itu. Saya nak bercerita tentang ibu mertua dari sudut yang positif pula. Bukan semua ibu…

Uncategorized

PeIik mak tiba2 masuk bilik bini ambik gmbar. Sedar2 satu taman tau perihal istri. Bila pindah dikatanya ank drhaka.

Tolong lah admin siarkan kerana aku hampir jadi g1la. Aku perlukan pendapat.Terutamanya dari ustz ustz Aku tak faham. Selama aku dibesarkan. Aku selalu baca artikel tentang Mak Mertua tak ngam dgn menantu perempuan. Selama ni aku tak percaya. Bila betul betul terjadi, aku seperti tidak boleh terima. Aku anak tunggal lelaki dalam keluarga aku. Dah…