Kisah rakyat

Adik ipar terj̸ah bilik, suami tumbok aku. Lepas 3 hari, aku brs̸alin. Naik gra̸b sendiri pergi hos̸pital.

Aku Doakan L4ki Aku Jumpa Per3mpuan Lain Assalamualaikum dan salam sejahtera. Nama aku Oyen (bukan nama sebenar). Aku seorang isteri yang bekerjaya, dari aku sebelum kahwin pun aku memang dah biasa kerja dan hidup berdikari. Dan aku juga seorang yang mementingkan keluarga. Kalau apa apa berkaitan family, aku memang akan ada. Nak dijadikan cerita, aku…

Kisah rakyat

Umur aku 15 thn, adik hila̸ng. Ayah sal̸ahkan diri dia. Bertahun berlalu, ayah mning̸gal. Mak mula bukak cer̸ita sbenar.

Kekuatan Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Apa yang aku tulis ni sekadar berkongsi. Aku terus ke cerita ya.. Umur aku 15 tahun adik aku hilang. Adik aku kecik lagi belum sekolah. Aku ingat lagi mak datang sekolah aku dengan muka pucat cakap adik hilang. Adik aku keluar dengan ayah, tak sampai seminit dua adik aku…

Kisah rakyat

Susu mas̸am melele̸h keluar tak henti2 dari mulu̸t. Tak san̸gka aku terima bala̸san kerana sump̸ahan emak.

“Kalau engkau betul anak kandung aku, minum susu dari badan aku, aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau!”. Itulah kata-kata svmpahan yang ditujukan emak kepada aku. Sejak hari itulah aku jatuh saakit. Susu sentiasa meleleh dari mulut aku tanpa henti. Tubuh aku yang dahulunya agak comel jadi kurus melidi tak ubah seperti orang…

Kisah rakyat

Sejak bini berpa̸ntang, aku nekad mai̸n barang. Tiba2 terima surat dr mahh̸kamah. Tak sang̸ka bini sanggu̸p buat macam tu.

Assalamualaikum. Masalah saya tak tahu nak mulakan macam mana. Saya dan isteri dah kawin 12 tahun, dikurniakan seorang anak lelaki sekarang berumur 6 tahun. Saya dan isteri dulunya sangat2 bahagia. Sejak kawin terus duduk rumah sendiri. Atur perjalan rumahtangga kami sendiri, susah senang sama2. Tapi lepas dapat anak pada tahun ke 6 kawin, aku rasa…

Kisah rakyat

Tengah aku so̸lat, anak buang air bes̸ar dan calit pada dinding. Bila penat aku mintak suami keluar tak dapat, terus aku mintak cer̸rai.

Salam pembaca budiman. Terima kasih membaca luahan hatiku. Lega sedikit membaca komen komen yang menyejukkan hatiku. Ini luahan terakhirku, sekadar luahan, kerana aku tidak mempunyai tempat luahan. Mahu bercerita pada ibuku, aku ambil pengajaran dari kisah kakakku, masalah rumahtangga dicerita pada ibuku, kemudian habis dicerita pada saudara mara. Akhirnya mereka suami isteri bergaduh kerana suaminya…

Kisah rakyat

Aku seorang istri, kerja eng̸ineer g̸aji besar. Tp suami layan macam bib̸ik. Kejut pukul 2-3 pagi sebab nak brs̸ama. Pen̸at aku tak hilang lagi.

Kisah ini saya nukilkan hanya untuk meluahkan apa yang saya rasa sejak bergelar isteri. Saya berumur 29 tahun, sudah berkahwin 3 tahun dan dikurniakan seorang anak. Sejak berkahwin saya duduk di rumah suami (rumah sendiri) yang dekat dengan rumah mak mertua di bandar. Rumah kami tidaklah mewah sekadar rumah apartment tapi cukup segala serba serbi.…

Kisah rakyat

Lema̸hnya suami. Dengan buda̸k mentah, hampir terl̸anjor. Dari mulut maknya, aku tahu. Aku mula risaukan ana̸k2 aku sendiri.

N4fsu Syahwat Menghancurkan Kami Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan nama Allah, yang sebaik baik perancang dan penentu dalam kehidupan buat hamba hambanya. Dilema aku sebagai isteri kepada suami yang tinggi nfsu sy4hwatnya. Dari awal sebelum pernikahan kami, dia telah merosakkan beberapa gadis. Seorang yang p4nas b4ran, namun kerana kekhilafan, aku tetap memilihnya sebagai suami. Kami…

Kisah rakyat

Si ibu dah tak ubah macam ham̸ba cari pndapatan. Sejak 10 tahun lepas, hanya bantuan yang diharapkan.

Assalamualaikum. Aku syukur sebab tergolong dalam kumpulan yang boleh hidup selesa walaupun tak kaya. Walaupun ada masa, tergaru-garu juga kepala memikirkan bajet yang lari bersembunyi ntah ke mana. Walaupun sedikit, aku juga masih mampu bersedekah dan membantu mereka yang kurang berkemampuan. Cuma kali ni aku ingin berkongsi sekelumit kisah berhadapan dengan orang-orang yang kurang berkemampuan…

Kisah rakyat

Mak keje gaj̸i 35 ringit je, ayah pula lari ikut jande kay̸a. Lepas 10 tahun, ayah trkej̸ut tngok perubahan mak, terus dia datang melawat.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Aku membesar 3 keluarga, beza umur aku dan akak aku 8 tahun. Waktu umur aku 7 tahun ayah aku lari dan kahwin dengan wanita kaya. Jadi tinggal aku, akak dan mak dekat rumah setinggan kami yang 1 bilik sahaja. Mak dengan akak tidur dalam bilik aku sebagai lelaki lagi suka tidur…

Kisah rakyat

Time cu̸ci baju suami, terb̸au sesu̸atu. Pel̸ik, hanya kat lengan kanan. Aku mula selo̸ngkar. Rupanya senyap2 suami tabur dui̸t.

Jika Itu Pilihanmu Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Aku salah seorang silent reader dekat sini. Selalu baca kisah rumahtangga orang, harini aku rasa terpanggil nak kongsi kisah aku. Kisahnya sedikit panjang dan berliku. Nama aku Mina, nama suami aku Mamat. Masuk tahun ni dah 15 tahun kami berkahwin dan dikurniakan 3 orang cahaya mata. Dua…