Kisah rakyat

Inilah nasib and̸artu lep̸as brkahwin. Kalau bukan utk dijad̸ikan bibik̸, mesti o̸rg anggap me̸numpang senang. Tak ubah bagaikan dihuk̸om.

Seumur Hidup Itu Terlalu Lama. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Aku sebenarnya tak pasti nak letak tajuk apa yang sesuai untuk confession ini. Tapi dah lama sangat aku perhatikan perkara ni wujud dalam masyarakat kita. Benda pula berlaku di kalangan orang terdekat dan juga pada diri aku sendiri. Iaitu cerita tentang penganiayaan terhadap golongan gadis…

Kisah rakyat

Aku dan adik duk brsa̸ma aba̸ng yg telah brka̸hwin sela̸ma dua thun. Tp aku ra̸sa kak ipa̸r mcm brpura2 baik dpn ka̸mi.

Kakak Ipar F4ke Nama aku Azie dan luahan aku hari ini berkenaan kakak ipar yang aku rasakan berpura-pura baik di hadapan kami. Aku dan adik duduk bersama abang yg telah berkahwin selama dua tahun. Pada mulanya hanya aku sahaja, setelah adik habis belajar dia pun duduk sekali bersama kami. Punca utama aku tinggal bersama abang…

Kisah rakyat

Suami ti̸ba2 pega̸ng d4da̸ sambil dia bgtau sesu̸atu buatkan aku trsen̸yum. Dia lupa agaknya yg isteri dia ni plajar juru̸san und̸ang2.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Aku adalah bekas pelajar perundangan di UM. Selepas tamat belajar aku terus dinikahkan. Dalam keluarga aku, tidak boleh anak gadis bujang lebih umur 25 tahun. Walid dan ummi aku terus carikan pasangan dan majlis pun berlangsung. Ikutkan memang aku…

Kisah rakyat

Aku sah hamil lps 3 thun kawin dan baru lah nak merasa tinggal rumah suami. Jiran pula sibuk tanye sape aku sbenarnya. Yg peIiknya kdg2 tu dorang trsalah sebut nama aku.

Hai salam semua kepada pembaca. Aku Rina, usia aku 38 tahun. Aku seorang ibu yg bekerjaya sebagai cikgu di sekolah menengah harian di utara tanah air. Aku juga memiliki cahaya mata seorang. Suami aku bekerja sebagai pegawai imigrisen di KLIA. Sebelum berkahwin kami bercinta di zaman universiti selama 5 tahun. Dan selepas itu kami berkahwin…

Kisah rakyat

Ank masih ada dlm icu, bila cal suami tak dpt2. Bila cal h0tel aku trkedu. Mungkinkah ini kifarah ats dosa2 aku yg dulu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera Aku seorang isteri dan juga ibu. Mempunyai anak dua orang satu lelaki dan satu perempuan. Umurku dan suami ku 30-an. Jarak 4 tahun usia antara kami. Aku nak bercerita tentang suami ku yang tercinta yang ku beri nama Abu. Aku dan Abu dulu berkenalan dalam 1 tahun setengah sebelum kami decide…

Kisah rakyat

Ayah ba̸ngga sgt kono̸nnya brjaya da̸maikan dua istri. Lps jumpa ayah dan ma̸du, ibu balik dlm tan̸gisan. Aku nekad juaI̸ ruma̸h dan suami mula mer̸0yan.

Assalamualaikum kepada semua. Kisah yang aku ingin kongsikan adalah mengenai pengalamanku sendiri melihat dan merasai sendiri hidup bermadu. Aku dilahirkan didalam keluarga sederhana. Permulaan cukup bahagia. Ayah dan Ibu cukup segala kasih sayang walaupun hidup kami tidaklah kaya. Ibu berniaga nasi lemak depan rumah untuk menolong ayah mencari nafkah untuk keluarga. Kadang ayah juga akan…

Kisah rakyat

Wla̸upun gji sua̸mi tin̸ggi dan bo̸nus ceca̸h 20k̸ tp Siti masih tidor atas toto̸ je sbb suami dia tak nak beI̸i katil dan tila̸m ats alasan nak brjima̸t.

Assalam semua pembaca. Ini bukan kisah aku, tapi kisah close friend aku, nama dia siti. aku kenal siti lebih dari 10 thn. siti ni seorang yg berjimat cermat. dari dulu, kalau aku dgn kwn-kwn lain nak makan sedap-sedap sesekali time dapat duit ptptn, siti biasanya tak pernah ikut. pakaian dan kasut dia pon pakai je…

Kisah rakyat

Kami te̸rkejot lps Tyra bu̸kak beg akak n1nja. Dibon̸gkarnya kel̸uar. Sewa tak bya̸r, on̸ar akak n1nja akh̸irnya trde̸dah.

Assalamualaikum dan hisemua… Memandangkan sekarang banyak isu yang ‘hot and spicy’ sejak beberapa minggu ni, so aku nak share 1 pengalaman aku beberapa tahun yang lepas sekitar tahun 2015/ 2016 masa aku diploma dulu. Pernah baca entri pasal roommate or housemate pengotor? Dulu kalau baca dekat IIUM Confessions, aku mesti rasa macam hmm tokok tambah…

Kisah rakyat

Mereka tu semu̸a dah spe̸rti CC̸TV brgera̸k, asyik mncari ksala̸han aku. PeIi̸k Mak pun sama naik. Apa2 hal aku yg aka̸n jadi kmbing hita̸m.

Assalamualaikum dan Hi semua. Saya ada keluarga besar, banyak adik beradik. Ayah bekerja dan ibu seorang surirumah. Ayah jenis tak rapat dengan anak anak dan garang. Ibu pun selalu str3ss dan marah anak anak mungkin sebab ayah sibuk bekerja jadi ibu sahaja yang uruskan anak anak. Jadi saya tak rapat dengan ibu ataupun ayah. Sejak…

Kisah rakyat

Ayah tib̸a2 di ra̸sok, ma̸tanya trbelii̸ak ke ats memnda̸ng sili̸ng. Ustaz enggan mrawat, sisi gela̸p ayah trbo̸ngkar.

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Nama aku Hannah. Mama aku berasal dari utara tanah air, dan ayah aku berasal dari Pantai Timur. Aku ada 2 beradik, aku dan abang aku. Aku dah berkahwin dan ada keluarga sendiri dan sekarang menetap di negeri kelahiran suami di KL. Abang aku pula masih belum berkahwin dan dia jaga…