Kisah rakyat

6k gj aku tp suami mintak semua. Aku prgi ofis bawak bekal je, suami hdup mewah dgn gj aku. Bdohnya aku. Aku hnya fkir positif kononnya utk tlg suami.

Assalamualaikum dan hai semua. Aku sbenarnya tak tahu nak luah kat mana. Penat aku search laman kaunseling untuk aku tanya menda-menda hal ehwal rumah tangga, tapi semua macam susah nak dapat respon. Aku harap ada la yang sudi berikan sepatah dua kata komen macamana nak st0p jadi isteri yang b0doh. Aku berkahwin dengan suami aku…

Kisah rakyat

Sbulan nikah, tiba2 istri disahkn mghidap knser. Bila istri prgi, 2 thun mertua skeluarga masih kat rumah kami. Rupanye ada musIihat.

Baca perlahan- lahan. Semoga menjadi ikhtibar. Nama aku Ali (bukan nama sebenar). Aku adalah seorang duda. Isteri aku mnggal dunia 2 tahun yang lepas disebabkan Knser. Dia disahkan menghidapi penykit itu hanya sebulan selepas kami berkahwin. Setelah disahkan Knser Rahim, Dktor membuat keputusan untuk membuat pembdahan buang rahim. Maka kami tiadalah dikurniakan cahaya mata. Beberapa…

Kisah rakyat

Baru bln prtama mnikah, air mata dah brcucuran. Aku ank tunggal dan suami ank bongsu. Tp mertua tiba2 mer0yan xboleh terima anknya dah kawin.

Aku adalah Cik Puan Bunga (CPB), baru 2 bulan melayari alam rumah tangga. Aku memilih dia (suami) sebab dia memenuhi ciri lelaki idaman yang aku nak. Dia sangat baik, dan tahap sabar dia aku kalah, terlalu bersabar orangnya. Bulan pertama perkahwinan, aku menangis, jiwa aku terganggu sebab aku tak pernah laluinya. Menangis disebabkan oleh seorang…

Kisah rakyat

Aku nekad sngaja blk kmpung tanpa suami sbb nak tgok cara lyanan mak mertua kat aku. Tp tak sngka begini lyanan yg aku dpt.

Assalam semua pembaca. Aku Husna (bukan nama sebenar). Terima kasih andai cerita aku disiarkan. Di sini aku ingin kongsikan serba sedikit cerita aku dengan arwh ibu mertua aku dulu. Allah hanya bagi aku pinjaman yang sangat berharga ini hanya 4 tahun sebagai menantu buat arwh ibu mertua ku (sekarang usia perkhawinan aku dah nak masuk…

Kisah rakyat

Sejak darjah 6 aku ingatkn MIL seorg yg garanng. Satu hr N kmlangan. Giggil aku tkut kalau trserempak MIL. Aku nk Iari, tp dh trlambat.

Mertua Kiriman Tuhan Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Aku teringin nak berkongsi cebisan kebahagiaan yang aku patut syukuri dalam hidup aku. Masa aku sekolah rendah aku pernah terjumpa mak mertua aku sekarang (aku dengan suami kawan sekolah rendah). Masa tu aku darjah 6. Sekolah ada majlis sambutan apa entah aku tak ingat tapi ibu bapa…

Kisah rakyat

Aku tak rela bermdu, bila nak cerrai ada je halangan. Suami suruh aku pindah, dia nk duduk brsma dgn bini baru. Ape lah slahku.

Assalam. Rosnah namaku, seorang isteri yang setia kepada suami hampir 10 tahun. 6 bulan lepas aku dikabarkan oleh suami yang aku bakal dimadukan. Yaa Allah, berat sungguh hati ini ingin menerima. Suami langsung tidak beri peluang untuk berbincang. Aku ingin tahu apa salahku?Mungkin aku boleh berubah sekiranya ada yang tidak kena pada matanya. Mungkin susuk…

Kisah rakyat

Aku seorg istri, keje engineer gji besar. Tp suami lyan xubah mcm bibiik. Kejut 2-3pg sbb nak brsama. Letih aku tk hilang lgi.

Kisah ini saya nukilkan hanya untuk meluahkan apa yang saya rasa sejak bergelar isteri. Saya berumur 29 tahun, sudah berkahwin 3 tahun dan dikurniakan seorang anak. Sejak berkahwin saya duduk di rumah suami (rumah sendiri) yang dekat dengan rumah mak mertua di bandar. Rumah kami tidaklah mewah sekadar rumah apartment tapi cukup segala serba serbi.…

Kisah rakyat

H1nanya aku mnantu yg tk brkeje. Tempat aku hnya didapur dan sering dikerah bt itu n ini. Minta tlong suami tp kena mrah. Aku nekad.

Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum semua. Dah lama aku nak bercerita di sini. Tapi belum ada kekuatan. Maaf kalau jalan cerita bukan yang berilmiah dan lebih berkisar rumah tangga. Aku tak tahu medium apa lagi untuk aku luah rasa hati…

Kisah rakyat

Mertua taknak tinggal sorang, asyik brkepit je dgn suami. Ms kat dlm kreta, aku pgang tngan suami. Tiba2 mertua tempik. Aku trsentak.

Aku Menantu Aku Molly. Baru berkahwin beberapa bulan. Dengan lelaki dari negeri yang selalu kena bash. Haa, termasuk lah aku. Dah namanya jodoh, aku kenal suami aku dari laman sosial. Kenal setahun, terus nikah di musim PKP dulu. Di pendekkan cerita, aku tinggal dengan mertua aku. Aku sebenarnya dah beritahu yang aku tak sanggup tinggal…

Kisah rakyat

Aku dh letih jd mak, jd istri. Ank pulak mcm2 kerenah. Suami tiap hr mintak layanan. Kalaulah boleh diundur ms, aku mgkin tk nk kawin.

Penat Jadi Mak, Jadi Isteri. Assalamualaikum n salam sejahtera.Confession ni ditulis sebab aku str3ss dengan diriku, yang trigger nya ada kejadian semalam, bilamana aku terflash back balik khidupanku, bennci. Confession sedikit panjang. Penat jadi mak. 1. Anak sulung. 6 tahun. Isu dengan makanan. Selalu tak nak makan. Badan kecil dari usia. Padahal aku dan suami…