Kisah rakyat

Kakak aku seorg jrurawat. Bila dia shift mlm, abg ipar buat sesi luahan ht smpai ke biilik aku. Tak sangka smua ni blh trjadi kat aku.

Asalamualaikum admin disini saya nak kongsikan kisah saya tapi tolong jgn kecam kerana saya sudah bertaubat dan saya yakin Allah akan mengampunkan umatnya yang benar2 bertaubat. Disini saya nak bercerita tentang kisah hidup saya untuk dijadikan pengajaran kepada semua readers, semoga anda semua mengambil ikhtibar daripada kisah hidup saya.

Nama saya linda dan kakak saya Ana. Umur saya dan Ana beza setahun je, saya 25 dan ana 26 tahun. Ana sudah berkahwin 2 tahun lepas namun masih belum dikurniakan anak, masa Ana nikah saya memang sudah ada teman lelaki, tetapi teman lelaki saya curanng dibelakang saya dan kami putus begitu sahaja sedangkan kami sudah merancang untuk bernikah tapi saya tidak boleh terima lelaki seterok dia.

Dan saya ambil keputusan tidak mahu kembali kepada dia. Selepas peristiwa itu, saya ambil keputusan untuk tinggal dirumah Ana, Ana layan saya baik, suaminya juga baik, Ana bekerja sebagai misi, sejak bulan 1 Ana mula busy kerana negara kita dilanda cvid 19 jadi Ana sudah mula kurang memberi layanan kepada suaminya.

Kadang2 Ana kerja lebih masa, bila balik rumah, Ana jarang layan suaminya sebab katanya dia selalu bercampur dengan ramai psakit, jadi dia risau untuk menyentoh suaminya, itupun suaminya yang cerita pada saya, Ana juga kerap balik lewat, suaminya kadang2 letih tunggu Ana.

Saya sebenarnya bekerja, tapi ofis terpaksa ditutup kerana arahan pkp. Jadi sejak pkp saya hanya dirumah bersama abang ipar. Kisah bermula, bila saya seharian dirumah bersama abang ipar, kami selalu berkongsi cerita dan abang ipar banyak meluah dengan saya tentang Ana, abang ipar kata,

bukan sekarang je ana kurang melayan, tapi memang dari dulu, bila diminta baru ana kasih, kalau tidak, ana tidak reti melayan dan bila bersama, ana tidak pandai mainkan peranan, ana hanya berdiam dan rela apa saja dilakukan padanya tanpa sebarang responde dan abang ipar sepertinya syok sendiri.

Saya mendengarkan semua luahan abang ipar dan saya sangat simpati padanya, saya sedih sebab kakak Ana layan abang ipar sangat burok, Ana jenis pandai masak, saya pun pandai masak, sebab mak dikampung memang biasa ajar kami masak, cuma ana jarang masak, kalau masa off day je dia masak,

kalau tak, abang ipar memang makan luar tapi sejak saya ada disini saya, saya yang masak makanan untuk abang ipar saya dan dia selalu memuji masakan saya. Dan awal tahun ini, abang ipar meluahkan perasaannya pada saya, dia sebenarnya suka pada saya sejak dulu, masa awal2 kenal,

dia memang sukakan saya tapi oleh kerana saya ada bf masa tu, jadi dia memilih kakak saya, kami kenal d kenduri kawin di kampung. Kalaulah saya tahun abang ipar saya syok pada saya, saya sanggup putuskan hubungan saya dengan bf saya masa tu. Tapi kenapa dia tak terus terang? Saya mrah pada dia, kenapa dia tak terus terang. Dia terus minta maaf dan pelok saya.

Saya sedih, mnangis, tapi dia tak habis2 minta maaf, dia cakap kalau lah masa boleh diputar semula, dia akan menikahi saya sebab hanya saya dihatinya dari dlu,lama kelamaan, kami makin bahagia dirumah. Bila ada kak Ana, kami seperti tiada apa2 tapi bila kak ana kerja, kami seperti pasangan suami isteri,

semuanya kami lakukan tanpa batasan, kami bebas kemana2 melakukan apa sahaja dirumah, Bila kak Anna syiff malam suaminya akan tidor dibiilik saya dan saya tidak dapat menolak kerana saya terlalu sayangkan dia dan dia pun terlalu sayangkan saya.

Baru2 ni, saya saya tidak datang per1od, dan saya rasa mual2. Bila saya cek rupanya saya h4mil. Ya saya hamil ank abang ipar saya, saya pun terus terang pada dia kalau saya h4milkan anak dia, bila nampak raut wajah dia, seperti terkejut, takut dan tidak gembira, dan disini baru tahu rupanya kakak saya yang m4ndul sebab bila suaminya bersama saya, saya boleh h4mil.

Tapi dia suruh saya gugorkan kandungan sebab dia taknak hubungan saya dan Ana berantakan.
Saya ada pergi klinik g0v untuk gugorkan tapi klinik tidak buka sebab pkp. Saya risau jika pkp dilanjutkan, perut saya akan menjadi lebih besar, abang ipar paksa saya makan panad0l dan c0ke tapi semua tidak berhasil, beli ub4t online pun tidak berhasil,

sejak dari itu, abang ipar berjanji akan bernikah dengan saya secara senyap tapi dengan syarat kakak saya tidak boleh tahu tentang hal ini dan bila siapa2 tanya saya h4mil anak siapa, saya tidak boleh bagi tahu itu adalah anak abang ipar saya, saya kena cakap itu anak bf saya. Tapi masalahnya sejak pkp ni susah nak nikah sebab kami terpaksa nikah sebab pergerakkan terbatas lagi2 kami nak nikah diseberang.

Saya risau takut semua ada, tapi abang ipar masih tenangkan saya dan berjanji akan menjaga saya dan anak saya tapi dengan syarat tak boleh siapa tahu itu anak dia,dan katanya bila anak lahir, dia ajak kakak saya untuk ambil anak saya sebagai anak angkat mereka.

Saya bersetuju min cuma masalahnya bila habis pkp, saya nak anak ni lahir berbinkan ayahnya. Saya tahu saya berdosa tapi saya dah bertaubat dan korang jangan kec4m lebih2 sebab korang pun bukan sempurna, mesti pernah buat kesilapan kan? Doakan yang baik2 supaya korang pun akan dapat yang baik2.

Doakan cepat2 habis pkp dan saya nikah dengan selamat. Terima kasih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *