Kisah rakyat

Lepas aku dah senang, tiba2 dtang rombongan dr kmpung. Tak sngka rupanya calon istri ke2 utk aku.

Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalammualaikum admin, terima kasih kerana siarkan confession ini. Aku tak ada tempat nak luahkan perasaan. Jadi aku pilih page ini sebagai medium untuk aku luahkan rasa hati aku. Confession ini berkisarkan perjalanan pahit getir aku dari…

Kisah rakyat

Ape ada dgn bini brijazah. Lps kawin, aku nekad brhenti. Terok mertua sekolahkan suami aku, tp reaksi dia betul2 buat aku rasa brsalah.

Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Assalamualaikum. sebenarnya luahan aku ni biasa je dalam kalangan masyarakat dalam dunia ni. Tapi aku nak cerita jugak supaya bg orang sedar the reality of life. Aku Ain (bukan nama sebenar) umur baru 27 tahun dan…

Kisah rakyat

Awk dengar tak ape yg sy dengar td. Di Karak, tiba2 kreta diketok. Aku dan suami trkejut, ank trus mnangis.

Assalamualaikum. Confession ini adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri kira kira bulan januari 2021 yang lalu. Aku titipkan disini kerana aku masih belum mampu melupakannya dan untuk perkongsian bersama dengan kalian. Tragedi dan misteri yang ringkas namun meninggalkan kesan yang amat mendalam buat diri aku. Awal Januari 2021, aku dan suami mengambil keputusan untuk pulang ke…

Kisah rakyat

Aku trmasuk dlm glongan PLH1V. Trgerak hati utk bt full test, mmg sah ianya ada. Skrg aku dlm dilema bila mak ayh cuba jodohkan aku.

Assalamualaikum. Saya harap admin dapat siarkan artikel ini sebagai bahan bacaan terutama kepada golongan yang bukan PLH1V sebab saya melihat sangat kurang artikel berkaitan golongan PLH1V. Ok sebelum tu, PLH1V adalah singkatan bagi People Living with H1V. Ok sedikit latar belakang mengenai saya, lelaki, 27 tahun, penjawat awam, berasal dari negeri di utara dan belum…

Kisah rakyat

Guru taska hnya 1 hri. Bayi2 diik4t ketat, muka ditutop. Bila mnangis, diletakkan ats mozek. Luruh jantong aku.

Guru Taska Sekadar Satu Hari. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Seperti yang korang baca pada tajuk, ya aku cuma sekadar seorang guru taska selama sehari. Kenapa sehari? Cerita dia macam ni… Satu hari tu aku ada pergi interview untuk guru taska (swasta) di satu kawasan yang dekat dengan tempat aku tinggal. Sampai saja di taska kebetulan…

Kisah rakyat

Bila kluarga merajakan lelaki, trpaksa buat2 pandai untuk hidup. Tak sanggup tngok mak dikuIikan. Bila mak dh takde, aku nekad.

Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah. Salam readers. Nama Cik Mimi, umur 29 dan bujang. Alhamdulillah kerjaya semua okay. Berkenaan dengan tajuk confession, aku bukan nak hentam sesiapa. Cuma aku tengok balik diri sendiri kenapa aku tak mampu buat-buat b0doh macam seorang…

Kisah rakyat

Maya dirg0l kwan2 disungai. Aku nekad lari, pindah sekolah lain. Brthun kmudian, ada ssuatu mula ikut aku.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kenali aku dengan panggilan Rin. Cerita yang bakal aku kongsikan ini merupakan pengalaman aku yang benar benar terjadi dalam hidupku sepanjang 26 tahun ini. Siapakah Maya? Sejak dari kecik aku memang suka berdikari. Mak ayah aku bekerja, aku ditinggalkan bersama penjaga, bernama Mak Leha.Mak Leha merupakan seorang ibu tunggal yang sudah…

Kisah rakyat

Pkul 1 pagi, Angah tiba2 bangun buat ssuatu Kat Mak buat kami semua Sebak. Betul2 xsangka sikap Angah mcm tu.

Nama aku Rina. Aku ada baca pasal kisah hati lelaki. Cerita aku bukan hati lelaki, angah aku ni perempuan. Cerita aku, pasal anak no dua. Banyak persamaan angah aku dengan angah dalam cerita hati lelaki. Angah cantik orangnya tapi garang, bijak walaupun asyik tengok movie. Angah sekolah asrama, angah banyak menyendiri. Bila balik rumah, angah…

Kisah rakyat

Adik ipar bt pnjaman bratus ribu ats nma suami tp xnak byar. Suami dah mcm pngemis, meraih simpati.

Tajuk ini bukanlah kata membenci ipar. Sekadar luahan dan minta nasihat mahupun pendapat. Ringkaskan cerita, suami seorang kakitangan krajaan. Manakala ipar waktu itu seorang kakitangan swsta disebuah institusi kewangan. Suami anak sulong dalam sekuarganya, seorang abang yang bertanggungjawab akan membantu keluarga disaat kesusahan walaupun kami bukanlah orang yang mewah, cuma seadanya dan cukup. Nak dijadikan…