Kisah rakyat

Penangan kawin dgn bujang tua, x sangka hari ke 2 aku dah kena. Mnangis abg ipar bila tau.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Namaku Trisha cukup panggil Sha. Aku yatim piatu sejak kecil dan membesar dibawah jagaan kakak aku.Aku berasal dari Singapura. Tapi bila ibu bapa aku meningal dunia, kakak dan abang ipar ambil aku tinggal dengan mereka di Johor Bahru. Kisah aku ni agak panjang harap korang tak kisah baca. Kisah tragis aku…

Uncategorized

Lps suami meningal, aku pnggil semua waris suami utk faraid. Tiba2 mak mrtua ckp ssuatu buat aku meraung. Ape lah nasib 2 org anak aku nanti.

Nama aku Milah (bukan nama sebenar) berumur 32 tahun. Suami aku telah meninggalkan aku pada penghujung November tahun 2019 bersama dengan dua orang puteri. Sorang berusia 7 tahun dan yang kecil berusia 4 tahun.Aku ingin berkongsi kisah ini kerana bagi aku ia sangat istimewa untuk pengajaran diri aku dan kita semua. Di akhir akhir ini…

Uncategorized

Dulu aku dibuanng ke rumah nenek. Skrg aku dah keje, boleh bg nenek 1k sbln, mak ayah trhegeh hegeh nak kat aku balik.

Assalamualaikum semua. Terdetik dihati nak mencoret kisah. Ini kisah hidup saya. Saya Maisara berumur 20 an. Berasal dari sebuah negeri di pantai timur. Bekerja dalam bidang perbankan di ibu kota. Ibu dan bapa saya telah bercerrai ketika saya berumur 10 tahun. Saya merupakan anak tunggal. Selepas bercerrai ibu keluar rumah dan berpindah ke utara. Saya…

Uncategorized

Mak ayah tolak keras cadangan nikah gntung, Akhirnya kami nekad buat ssuatu tanpa pngetahuan famili.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Salam.. Kebahagiaan itu Milik AIlah.. salam semua,sekadar ingin berkongsi cerita.diharap cerita saya dapat di jadikan teladan buat anak2 muda. Pada tahun 2011, ketika saya masih berada di universiti untuk menghabiskan degree saya, saya ada berkenalan dgn seorg lelaki (saya…

Uncategorized

Lps ibu tk izin nikah, Daud ditngkap khaIwat. Ibu trkjut sapa istri Daud sbenar. Mnyesal xsudah ibu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera anak anak semua. Ibu nak ceritakan satu kisah tentang ‘menantu hantu’ ibu. Terima kasih juga pada admin jika penulisan ibu ini disiarkan. Terima kasih juga kepada penulis (CPAmmy) yang sudi olah cerita ibu ini menjadi satu cerita yang tersusun. Terlebih dahulu ibu ingin kenalkan diri ibu kepada kalian semua. Usia ibu…

Kisah rakyat

PeIik istri xmarah bila aku mnta p0ligami, Tp istri mintak bkal madu brmlm 1 hri dgn dia dulu. Lps tu aku rasa mnyesal dan insaf.

Malam tu , malam yang paling sukar. “Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi,” Aliyah yang sedang melipat kain, terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak. Adakah dialog tadi hanya dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang. Tapi, ahh bukanlah. TV sedang menayangkan iklan SunsiIk,mustahil sudah ada…

Kisah rakyat

Trgamak ayah campak duit bila mintak belanje.Tp mak ayah rembat duit PTPTN. Bila dah keje, sibuk mintak macam2.

Kenapa Aku Masih Hidup? Hai assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari ini aku nak cerita apa yang jadi dekat aku yang dah lama aku pendam selama 28 tahun. Aku anak ketiga dalam tujuh adik beradik, yang pertama dan kedua telah berkahwin. Aku bekerja sebagai peguam. Aku nak cerita dari zaman aku kecil sampai lah besar.…

Kisah rakyat

Menantu h4ntu. Haritu ada kem4tian, trbongkar semuanya. Diblkang ibu,rupanya senyap2 Hannan buat.

“Menantu Hantu” Assalamualaikum dan salam sejahtera anak anak semua. Ibu nak ceritakan satu kisah tentang ‘menantu hantu’ ibu. Terima kasih juga pada admin jika penulisan ibu ini disiarkan. Terima kasih juga kepada penulis (CPAmmy) yang sudi olah cerita ibu ini menjadi satu cerita yang tersusun. Terlebih dahulu ibu ingin kenalkan diri ibu kepada kalian semua.…

Kisah rakyat

PeIik bila ibu sering nangis bila istri jaga. Satu hr aku sngaja blik awal, bila buka pintu trkjut tgk ape yg buat buat kat ibu.

Nama aku Azmir ayah aku telah lama meningggal dunia sewaktu aku berusia 12 tahun, maka Ibu lah yang menjaga serta menjadi ketua keluarga. Seperti insan lain aku juga amat mengasihi Ibu aku sendiri namun segala nya berubah apabila aku berkahwin pada usia 24 tahun dengan seorang gadis yang ku kenali di tempat kerja. Di awal…